eBirth

Mar 6, 2013 at 6:36 AM
Beste,

Zijn er plannen om de eBirth web services te ondersteunen?

Mvg,

Jochen
Coordinator
Mar 6, 2013 at 9:16 AM

Beste,

Nee, ik plan nooit de support van een end service, ik doe die enkel on-request ;-) Enerzijds om te voorkomen dat ik code schrijf die niemand gebruikt, anderzijds om te maken dat de oplossing test is (ik heb geen test case van alles).

Als je me verwijst naar de documentatie van eBirth zal ik een module maken. Die kan je dan testen en indien je bug vind zal ik die dan ook corrigeren. Dit is een open source project, dus geen garanties (zeker niet op planning).

Mvg,

Bryan.

From: Jochen [email removed]
Sent: woensdag 6
maart 2013 8:37
To: Bryan Brouckaert
Subject: eBirth [eHI:435539]

From: Jochen

Beste,

Zijn er plannen om de eBirth web services te ondersteunen?

Mvg,

Jochen

Mar 6, 2013 at 9:35 AM
Dag Bryan,

De documentatie van eBirth is te vinden op https://www.ehealth.fgov.be/nl/support/on-line-diensten/ebirth-web-services.

Nu de service op zich trekt heel goed op de ehBox en via de module van de ehBox ben ik al ver gekomen, maar een module specifiek voor eBirth zou de implementatie makkelijker maken.

Zelf zit ik nu vast op een SOA-01001 fout, nl. Service call not authenticated.

Groeten,

Jochen
Coordinator
Mar 7, 2013 at 5:12 AM

Ik zal een encryptie voorbeeld doen van eHBox. Dit is zeer gelijkaardig, maar is gemakkelijker te valideren.

Eenmaal dat werkt zal ik een eBirth module maken met voorbeeld.

Sent: woensdag 6 maart 2013 11:36
Subject: Re: eBirth [eHI:435539]

Dag Bryan,

De documentatie van eBirth is te vinden op https://www.ehealth.fgov.be/nl/support/on-line-diensten/ebirth-web-services.

Nu de service op zich trekt heel goed op de ehBox en via de module van de ehBox ben ik al ver gekomen, maar een module specifiek voor eBirth zou de implementatie makkelijker maken.

Groeten,

Jochen

Coordinator
Mar 7, 2013 at 8:16 PM

Als voorbereiding op eBirth was is de ehBox-module aan het uitbreiden om encrypted berichten te versturen. Tijdens het testen merkte ik dat de ETKDepot in ACC een verlopen certificaat heeft. Dit zorgt er voor dat er geen testen meer kunnen gedaan worden met de ETEE bibliotheek.

Ik heb ondertussen een ticket gemaakt bij eHealth. Gebruik gerust je eigen contacten om het probleem te melden. Ik heb de voorlopige code ingecheckt zodat je het resultaat kan verifiëren (met je eigen certificaten).

Ondertussen al ik kijken om aan de eBirth module te beginnen. Voorlopig zonder encryptie dus.

Bryan.

Sent: woensdag 6 maart 2013 11:36
Subject: Re: eBirth [eHI:435539]

Dag Bryan,

Groeten,

Jochen

Mar 11, 2013 at 10:20 AM
Edited Mar 11, 2013 at 12:24 PM
Van mijn kant is het reeds gelukt om met de sso-binding contact te maken met de eBirth service.

Grootste aandachtspunt was het protectionlevel client.Endpoint.Contract.ProtectionLevel = ProtectionLevel.Sign;
Dit staat standaard als attribuut op de modules die jij via svcutil hebt laten genereren, maar als ik een service reference leg vanuit m'n visual studio project naar de eBirth webservice dan staat dit er niet bij.

Jochen
Coordinator
Mar 15, 2013 at 9:46 AM
Ik ben bezig een EBirth module te maken, maar ik zie dat het schema van de response niet gegeleverd is. Er is een voorbeeld, maar geen schema... Kan handig zijn om het antwoord te verwerken.
Coordinator
Mar 15, 2013 at 10:11 AM
Heb jij een idee wat de "notification_request_complete.xml" example is? Ik vind geen informatie van waar dit gebruikt moet worden.
Coordinator
Mar 15, 2013 at 10:35 AM
Module & test checked in, help appreciated. Ik krijg een error van eHealth, mogelijks iets te maken met de "notification_request_complete" wat normaal een voorbeeld is van een request, maar niet compliant met de WSDL.

Ik zou wel een ticket willen openen bij Fedict en/of eHealth maar ik weet hun antwoord al. Ik ben namelijk niet herkend als eBirth gebruiker.
Mar 15, 2013 at 11:04 AM
egelke wrote:
Ik ben bezig een EBirth module te maken, maar ik zie dat het schema van de response niet gegeleverd is. Er is een voorbeeld, maar geen schema... Kan handig zijn om het antwoord te verwerken.
Dat schema heb ik ook nog niet gekregen, wel reeds gevraagd. Volgens het voorbeeld is ziet er naar uit dat het stukjes kmehr zijn.
Mar 15, 2013 at 11:11 AM
egelke wrote:
Heb jij een idee wat de "notification_request_complete.xml" example is? Ik vind geen informatie van waar dit gebruikt moet worden.
Geen idee. Ga dit eens navragen.
Mar 15, 2013 at 2:58 PM
egelke wrote:
Ben je hier iets mee?

http://registry.fsb.pr.belgium.be/web/service-catalog/artifact/c2015f79-692e-4cdc-8b31-7efdb6adc78b?view=partner&history=5.10&submit_f62aa22acd41366d4ca54b18eb3c2e15=clicked