eHealthbox - encryptie - meerdere ontvanger

Mar 4, 2014 at 7:04 PM
Eerst en vooral: mooie werk met de .NET implementatie!
Bedankt hiervoor.

Ik worstel met een klein probleem. De PostMaster class ondersteund geen bijlagen op dit ogenblik. Daarom kijken we naar een eigen implementatie.
Daarnaast vraag ik me ook het volgende af.
Encryptie gebeurd met de public key van de known receiver.
Als er meerdere ontvangers zijn, moet het bericht dan niet gesplitst worden zodat de encryptie correct gebeurd?
Coordinator
Mar 4, 2014 at 7:56 PM

Beste,

Nee, je kan perfect meerdere ontvangen hebben in 1 bericht zoals aangetoond wordt in de testen. Dit komt omdat de publieke sleutel niet het bericht zelf, maar een symmetrische sleutel versleuteld. Maw, het bericht wordt met 1 unieke symmetrische sleutel versleuteld en die symmetrische sleutel wordt zelf verschillende keren versleuteld. Dit gebeurt voor elke ontvangen met de ontvangers publieke sleutel.

Een volledig eigen implementatie is niet niet echt nodig. Het is open source, dus je mag aanpassen zo lang jullie klanten maar de code krijgen. Het liefst heb ik dat je de code via mij publiek maakt, maar dat is niet verplicht. Op codeplex kan je een patch pushen, die ik graag in overweging neem. Voor het moment ben ik wel zeer druk bezig om de ETEE te herschrijven voor eHealth, dus een beetje geduld.

Mvg,

Bryan.